ДЕЗДЕМОНА ЖИВЕЕ И В XXI ВЕК

 

 

 

 

 

      ПОЛИНА НЕДКОВА пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за своята героиня Дездемона в „Отело“ от Шекспир, реж. Пламен Марков, премиера 20, 21 януари 2020

 

Другата жена жена в „Телефонът на мъртвеца“ от Сара Рул, Маша в „Магьосническо езеро“ по „Чайка“ от Чехов и сега Дездемона в „Отело“- тези роли са не само хронология на някои от твоите последни роли на сцената на Варненския драматичен театър, но и етапи на израстване. Как гледаш ти на тях?

 

 

 

 

 

Не бих ги степенувала, но да, това са важните ми роли при режисьорите Петър Денчев, Стоян Радев и сега Пламен Марков  

Маша или Дездемона, коя те допусна по-бързо до себе си?

По-близка ми е Дездемона, защото по-бързо я разбрах. При Маша първоначално не разбирах защо въобще съм разпределена да играя точно тази роля, но режисьорът ми каза, че не си представя да изиграя друга роля или пък друга актриса да изиграе ролята на Маша. Да, Маша ми беше по-трудна, докато Дездемона ми е по-близка на пръв поглед.

 

Дездемона изглежда много чист и светъл образ, което не означава непременно лесен.

Зависи от прочита. В нашия случай, Дездемона носи доста сериозна вина от самото начало на пиесата. Според прочита на професора, Дездемона има донякъде Хамлетов проблем с бащата и със смъртта на бащата. Още от самото начало на пиесата тя тръгва с лъжа - към бащата, не към съпруга - и тази лъжа поражда чувството за вина. Този акцент не стои в центъра на пиесата, но за моята героиня е важен.

И сигурно е част от концепцията на проф. Пламен Марков, като внесе нови гледни точки, най-вече във взаимоотношенията между Отело и Яго, да обогати обичайната еднопланова интерпретация на „Отело“ като пиеса за ревността. 

Стремим се темата да бъде изместена от ревността към предателството и приятелството и тук Отело и Яго са в центъра на конфликта, а Яго стои в центъра на нещата.

Изкушавам се да те попитам, живее ли Дездемона и в XXI век?

О, да. Аз също твърдя, че всичко това ми се е случвало. И на много момичета се е случвало. Дездемона е съвсем съвременна тема. Човек може да бъде пометен от торнадото, да престане да взима рационални решения, да се довери сляпо на всичко около него, да се радва. И докато се радва, торнадото да го помете... Да, Дездемона определено има място и в нашата съвременност.

 

Още по темата :

http://dramavarna.com/index.php/news/intereviews/1700-interviu-s-rejisiora-plamen-markov

 http://dramavarna.com/index.php/news/intereviews/1699-interviu-s-penko-gospodinov