АКТУАЛНО ЗА НАС
ВИЖТЕ ВСИЧКИ НОВИНИ --
29 August 2024 by MIro, in Актуални новини
ПО-БЛИЗО ДО ХРИСТОС
Режисьорът СТАЙКО МУРДЖЕВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за постановката си във Варненския драматичен...Read More + -
19 August 2024 by MIro, in Актуални новини
„Под игото“ на сцената на Летния театър само на 20 август
Завладяващият спектакъл на Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ Варна по най-българския роман на...Read More + -
17 July 2024 by MIro, in Актуални новини
ПО ПЪТЯ КЪМ „ПОСЛЕДНОТО ИЗКУШЕНИЕ НА ХРИСТОС“
В горещия летен юли трупата на Варненския драматичен театър интензивно репетира с режисьора...Read More +
ПРЕМИЕРНИ СПЕКТАКЛИ 2019 г. | 2017 г.
Посетете най-новите ни постановки. Телефон за справки и заявки: 052 66 50 22; 052 66 96 52. Адрес: пл. Независимост 1, Варна
-
МАРАТОНЦИТЕ ПРАВЯТ ПОЧЕТНА ОБИКОЛКА
от Д. Ковачевич -
ДРАКОНЪТ
от Е. Шварц -
МАГЬОСНИЧЕСКО ЕЗЕРО
от А.П.Чехов -
ИЗБОРЪТ НА МАРТА
от ЖОРДИ ГАЛСЕРАН -
ТЕЛЕФОНЪТ НА МЪРТВЕЦА
от Сара Рул -
ПРИКЛЮЧЕНИЯ ОПАСНИ СЪС ГЕРОИ СЛАДКОГЛАСНИ
от Недялко Йорданов -
ХЕНРИ IV
от Луиджи Пирандело -
СЪН
от Магда БОРИСОВА -
БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО
Комедия от Рей Куни -
КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ
комедия по ПИЕР КОРНЕЙ -
ПРИЯТЕЛИ?
от Здрава Каменова и Калин Ангелов -
ВЛЮБЕНИЯТ ШЕКСПИР
по сценарий на Марк Норман и Том Стопард -
ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИЗНЕВЯРАТА
от ВАЛЕНТИН КРАСНОГОРОВ -
ЕДНООКИЯТ ЦАР
от МАРК КРЕУЕТ -
КРИВОРАЗБРАНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ
от ДОБРИ ВОЙНИКОВ
Oтделете си 21 ноември за театър !
- Details
- Category: Актуални новини
Нощ на театрите 2015 – от 10 часа до полунощ
Голямото театрално ноемврийско събитие е Нощта на театрите на 21 ноември, в която Варненският драматичен театър се включва, заедно с Държавния куклен театър във Варна, Народния театър в София, Драматичните театри в Пловдив, Русе, Благоевград, Шумен, Хасково, Перник, Бургас, Сливен, Димитроваград, Държавните опери в Русе и Стара Загора.
Програмата на ДТ „Стоян Бъчваров” започва в 10 часа с откриването на Основна сцена на изложбата „Вдъхновението Театър” на младата фотографка Тони Перец, която подари и визията на общото театрално събитие във Варна.
„Снимам от дете, магията на фотографията ме завладяваше постепенно докато опознавах чудатостта на природата, разнообразието на човешките чувства и красотата на театралната сцена. Няма по-добро и по-цветно огледало на живота от Театъра, ето за това обичам да снимам там!”, разказва Тони Перец.
Изложбата, която надниква в живота на сцената и зад кулисите на Варненския драматичен театър, ще очарова зрителите освен със съдържанието, и с експонацията си.
На Основна сцена ще се случат още три театрални събития
От 15 часа зрителите ще могат да видят двата фарса по Молиер „Брак по принуда” и „Рогоносец без рога”.
В постановката на Пламен Марков , сценография и костюми Даниела Николчова, музика Петя Диманова, изявяват комедийния си талант Адриан Филипов, Веселина Михалкова, Валери Вълчев, Николай Божков, Николай Кенаров, Петя Янкова, Стефан Додуров, Ина Добрева, Екатерина Георгиева, Пламен Георгиев и Стоян Радев.
От 18 часа в Ротондата (фоайе първи балкон) следва „Танго с Пиацола” – концерт-спектакъл по музиката на Астор Пиацола,
в който струнният квартет „Арте”, контрабасистът Григор Джанев, пианистът Руслан Павлов, оперната певица Станислава Марчева, драматичната актриса Веселина Михалкова и художничката Тереза Зиковска ще предадат, в синтез от различни изкуства, духа и енергията на тангото. Истинското.
Аржентинското танго. Онова, което разтърсва и превръща всичко в един единствен упойващ ритъм. „Харесвам чувствеността, хармониите и специфичния ритъм на Пиацола”, разказва първата цигулка на струнния квартет „Арте” Анна Фурнаджиева. „Харесвам Пиацола, той докосва моята душевност”, признава Станислава Марчева.
„Тангото е страст, болка, кръв, сливане”, допълва драматизма на начинанието Веселина Михалкова, която освен няколко поетични творби, ще поднесе и онова разтърсващо „Ринашеро” („Прераждане”). И докато се случва всичко, Тереза Зиковска ще рисува върху платно своето „Танго с Пиацола”.
Театралното напрежение ще се засили до крайност в часовете преди полунощ (начало 22 часа), когато на сцената ще се разиграят „Опасни връзки”.
Те са замислени от режисьора Стилиян Петров като „игра-война, война-игра, в която любовта е копнеж по онова, което ни ранява, еротичен копнеж по дълбокото ни влечение към война - страст за атака, импулс за отбрана, готовност за наказание и смърт.
Еротиката на войната е застрашено дишане, ускорен пулс, сетивна турбуленция, екстремно сърцебиене, пределна екзалтация на ума. „Опасни връзки” е забавна игра за царeте – Валмон и Мертьой, Той и Тя. Всяка война е велика заради броя на жертвите. Царят е слаб без Царицата. Там е краят на играта.”
Тази концепция режисьорът извежда последователно в своята изключително естетска постановка, която впечатлява с черно-бялата полюсна визия на Венелин Шурелов и Елица Георгиева и обсебващата игра на актьорите Веселина Михалкова, Стоян Радев, Гергана Плетньова, Стефан Додуров, Даниела Викторова, Гергана Арнаудова, Адриан Филипов, Юлияна Чернева, Екатерина Георгиева, Цветина Петрова и оперната певица Даниела Димова.
Сцена Филиал също ще посреща зрители в Нощта на театрите
В 13 часа завесата се вдига за премиерата на „Блудният син”,
дело на Творческа работилница „Всичко е театър”. Това е иновативен, образователен творчески проект на сдружение „Арт Актинг”, в партньорство с Театрално-музикален продуцентски център Варна и финансовата подкрепа на Община Варна. Целта е чрез откриване на нови таланти от различни сфери на изкуството да се привлекат нови публики.
Резултатът е „Блудният син” - театрален спектакъл, създаден от непрофесионалисти, обучавани и консултирани от професионални творци. Студентката в НАТФИЗ Биляна Тодорова е авторка на текста, с който Николай Йорданов прави режисьорския си дебют. Варненецът, на който му предстои да кандидатства режисура в Театралната академия, развива своя концепция за постановката: „Блудният син” представя на зрителя герои, които са изгубили своя път, но не търсят нов и са се превърнали в експозиция на душевната смърт.
Подобно поведение не води до нищо ново, то е част от небитието, а човек трябва да живее и да се променя. Намерих този замисъл в текста, но той изглеждаше незавършен и затова го преработих. Вярвам, че намерих един по-интересен начин, чрез който посланието да стигне до зрителя. Идеята е да не застиваме в някакво състояние, а да продължаваме отвъд препятствието.” Сценографията на „Блудният син” е на Георги Бараков, музиката – на Каролина Койнова. Участват младите таланти Георги Няголов, Николай Николаев, Боряна Минчева, Паула Баркова.
На Сцена Филиал в 18 часа ще излязат и странните герои от очарователната комедийна приказка на режисьора Георги Михалков по пиесата „Глупаци” на Нийл Саймън.
Действието е разположено в омагьосано селце, чийто жители битуват в безбрежна тъпота. Това обаче не им пречи да се чувстват щастливи. Странната ситуация се превръща в особена дилема за новопристигналия учител Леон, когато противно на всякаква логика, той попада в капана на любовта: „Има нещо много приятно в това, че логиката на учения човек, за когото 1+1=2, се сблъсква с простата реалност, в която всички ние живеем и в която никога 1+1 не прави 2”, разсъждава режисьорът.
В постановката, с оригинални сценографски и костюмографски решения на Антония Попова, се изявяват актьорите Валери Вълчев, Стефан Додуров, Николай Кенаров, Ина Добрева Свилен Стоянов, Пламен Димитров, Милена Кънева, Валентин Митев, Даниела Викторова и Димитър Мартинов.
Всеки спектакъл от дългата Нощ на театрите обещава да бъде приключение, така че изборът няма да е лесен. А може би най-добре би било да си отделите целия ден 21 ноември за театър... Не сте го правили отдавна, поне от миналогодишната Нощ на театрите
VI Коледни театрални седмици – Варна 2015
- Details
- Category: Актуални новини
16 ноември – 23 декември
По традиция в края на годината Театрално-музикален продуцентски център Варна предлага празнични програми на своите зрители. Държавна опера Варна кани на XVI Коледен музикален фестивал от 1 до 23 декември, а VI Коледни театрални седмици на Драматичен театър „Стоян Бъчваров” започват още на 16 ноември и завършват през декември с „Коледно приключение 2”. Постановката на Стоян Радев Ге. К. по пиесата на Магда Борисова ще бъде поредната изненада за малките зрители.
Първото заглавие в празничния афиш е „Кавказкият тебеширен кръг” от Бертолт Брехт – новата постановка на известната наша режисьорка Маргарита Младенова, чиято премиера само преди месец дълбоко докосна зрителите.
Притчата за доброто, вълнуващо пресъздадена със средствата на съвременния театър, накара мнозина да се просълзят.
Със сигурност всички си тръгнаха с мисълта за доброто, което все още съществува. И защо ли забравяме за това...
Въздействието на спектакъла се дължи на проникновените актьорски превъплъщения - най-вече на Гергана Плетньова в ролята на Груша, както и на ансамбловата игра и екипната енергия, характерни за режисьорския стил на Маргарита Младенова и Театър „Сфумато”.
Своя принос за успеха на постановката несъмнено имат сценографските решения на Ивайло Николов, ефектните костюми на Ива Гикова и авторската музика на Асен Аврамов.
На 18 ноември, също на Основна сцена, отново ще се срещнем със стила на Театър „Сфумато”, в постановката на Иван Добчев „Книга за изгаряне”.
Пиесата на Георги Тенев, предизвикана от самозапалването на Пламен Горанов, „има амбицията да представи» голямото не-случване на Промяната, която продължи цели 25 години и в крайна сметка се превърна в Подмяната.
Това е спектакъл-биография на една несбъдната Революция, биографична книга, която е по-добре да бъде изгорена, но това е и книга за едно изгаряне - самоизгаряне на едно момче, което ни дава сигнал, че сме изпаднали в Мрака”, пише в анотацията на постановката. Сценография Иван Добчев, Наталия Тодорова, Ивана Ненчева, композитор Христо Намлиев.
Участват: Цветан Алексиев, Кънчо Кънев, Цветан Даскалов, Александра Василева, Васил Ряхов, Даниел Рашев.
Голямото ноемврийско събитие в Коледните театрални седмици е Нощта на театрите на 21 ноември, в която Варненският драматичен театър се включва, заедно с Държавния куклен театър във Варна, Народния театър в София, Драматичните театри в Пловдив, Русе, Благоевград, Шумен, Хасково, Перник, Бургас, Сливен, Димитроваград, Държавните опери в Русе и Стара Загора.
Прочетете повече:
Oтделете си 21 ноември за театър !
Eвропейска нощ на театрите в Драматичен театър „Стоян Бъчваров”
ТР "Сфумато" гостува с „Книга за изгаряне” на 18 ноември
- Details
- Category: Актуални новини
На 18 ноември от 19 часа на Основна сцена гостува ТР „Сфумато” с новата си постановка „Книга за изгаряне” от Георги Тенев, режисьор Иван Добчев, сценография Иван Дбчев, Наталия Тодорова, Ивана Ненчева, композитор Христо Намлиев. Участват: Цветан Алексиев, Кънчо Кънев, Цветан Даскалов, Александра Василева, Васил Ряхов, Даниел Рашев.
Използвайки формата на представяне на една книга, спектакълът «Книга за изгаряне» има амбицията да «представи» голямото не-случване на Промяната, която продължи цели 25 години и в крайна сметка се превърна в Подмяната.На прицел в нашияспектакъл са интелектуалците, които са били /би трябвало да бъдат!/ духовните водачи на Протеста, на съпротивата срещу всичко онова, което подменя Демокрацията с Плутокрация, Свободата със Зависимост – от Олигархията, от Банките, от продажната Преса.
Това е спектакъл-биография на една несбъдната Революция, биографична книга, която е по-добре да бъде изгорена, но това е и книга за едно изгаряне - самоизгаряне на едно момче, което ни дава сигнал, че сме изпаднали в Мрака.
Прочетете повече в блога за театър на Гергана Пирозова:
„Доходно място” като усещане за българския преход
- Details
- Category: Актуални новини
Интервю на Виолета Тончева с режисьора Крис Шарков преди премиерата на неговата постановка „Доходно място” във Варненския драматичен театър на 13 и 14 ноември 2015 г.
Сценограф Радостина Тодорова, костюмограф Даниела Николчова, хореограф Татяна Соколова, авторска музика Георги Георгиев. Участват актьорите: Адриан Филипов, Стоян Радев, Веселина Михалкова, Ина Добрева, Цветина Петрова, Николай Кенаров, Пламен Димитров, Петя Янкова, Свилен Стоянов, Стефан Додуров, Гергана Арнаудова и Валери Вълчев.
- „Днешната мода е друга - да се живее в изобилие. Не те ли хванат – не си крадец. Какво го интересува обществото откъде са ти парите?”, казва Вишневски, един от героите с/в „Доходно място”. „Mодата” oт XIXвек се оказва актуална и през XXI век…
- „Доходно място” е може би най-социалната пиеса на Александър Островски, силна социална сатира, пронизана от романтична линия. Александър Островски, подобно на Чехов, постига в този текст тематична и жанрова полифония, която влага вътре в самите образи. Той е силно сатиричен както спрямо властта, така и спрямо бунтуващия се човек, макар да е ясно че трябва да симпатизираме на протагониста Жадов. Мястото на индивида в новия социум - това е моя тема и в много други постановки. Исках да проверя доколко тя може да бъде прокарана и чрез тази пиеса от руската класика.
- И какво сочи резултатът от тази проверка?
- В постбрехтианския театър целта е класическите пиеси да се оглеждат в модерното общество, не само във външната, а и в смисловата страна на нещата. Макар и актуална, пиесата, разбира се, е поостаряла, така че в процеса на работа някои линии претърпяха развитие. Важно е режисьорските решения да търсят адекватен превод на проблематиката, съотнесена към съвременното общество. В този момент точно театърът трябва да се занимава със социални проблеми. Артистът в България става все по-маргинален, така че той не може да няма отношение към тези проблеми. От друга страна, основната тема на Александър Островски е разминаването между романтичния и материалния свят и в едно общество на забавлението, в каквото живеем днес, си струва да преоткрием този автор.
- Защо модерното общество стана подвластно на култа към забавлението?
- Огромна тема. Култът към хедонизма като проблем на съвременния човек е обект на изследване от много автори, като Паскал Брюкнер. Огромната духовна криза се усеща навсякъде в Европа, рефлектира и върху България. Особеното тук е, че ние усещаме направо лошите страни на хедонизма, без да сме изпитали добрите и в условията на неолиберализъм това прави проблема още по-болезнен.
- Как извеждате тези идеи? Идеите ли изграждат екипа или обратно?
- С повечето актьори съм работил и в други проекти. Преди години Гергана Арнаудова, Стоян Радев, Пламен Димитров участваха в моята постановка „Макбет” на варненска сцена. С Адриан Филипов имаме обща работа в „Народен враг”, Ина Добрева играе в „Презрението”, така че творческата ми връзка с тях продължава. Има и нови актьори. Разчитам на случването на срещата с интересни хора. Това е някаква емпатия. Често вкусовете се припокриват, но невинаги. Понякога е необяснимо. Така или иначе - без връзка между режисьора и актьора трудно може да се произведе добра постановка. Присъствието на актьора в българския театър става все по-важно, тъй като възможността за експериментиране му е отнета, оттам и все по-видимата тенденция да се прави театър между приятели.
- Останахте ли верен на първоначалната си концепция за постановката?
Read more: „Доходно място” като усещане за българския преход