АКТУАЛНО ЗА НАС
ВИЖТЕ ВСИЧКИ НОВИНИ --
10 December 2024 by MIro, in Актуални новини
КОМЕДИЯТА „МУА У ТУПАН“ ЩЕ Е ПЪРВОТО НОВО ЗАГЛАВИЕ ЗА 2025 НА ВАРНЕНСКИЯ ТЕАТЪР
С ново комедийно заглавие ще стартира новата година в Драматичен театър „Стоян Бъчваров“. През...Read More + -
10 December 2024 by MIro, in Актуални новини
САГАТА ПРОДЪЛЖАВА
Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна, се срещна днес с...Read More + -
09 December 2024 by MIro, in Актуални новини
ТМПЦ ВАРНА ОТ 2024-ТА КЪМ 2025-ТА
Акценти в творческата продукция на Театрално-музикален продуцентски център Варна – ДТ „Стоян...Read More +
ПРЕМИЕРНИ СПЕКТАКЛИ 2019 г. | 2017 г.
Посетете най-новите ни постановки. Телефон за справки и заявки: 052 66 50 22; 052 66 96 52. Адрес: пл. Независимост 1, Варна
-
МАРАТОНЦИТЕ ПРАВЯТ ПОЧЕТНА ОБИКОЛКА
от Д. Ковачевич -
ДРАКОНЪТ
от Е. Шварц -
МАГЬОСНИЧЕСКО ЕЗЕРО
от А.П.Чехов -
ИЗБОРЪТ НА МАРТА
от ЖОРДИ ГАЛСЕРАН -
ТЕЛЕФОНЪТ НА МЪРТВЕЦА
от Сара Рул -
ПРИКЛЮЧЕНИЯ ОПАСНИ СЪС ГЕРОИ СЛАДКОГЛАСНИ
от Недялко Йорданов -
ХЕНРИ IV
от Луиджи Пирандело -
СЪН
от Магда БОРИСОВА -
БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО
Комедия от Рей Куни -
КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ
комедия по ПИЕР КОРНЕЙ -
ПРИЯТЕЛИ?
от Здрава Каменова и Калин Ангелов -
ВЛЮБЕНИЯТ ШЕКСПИР
по сценарий на Марк Норман и Том Стопард -
ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИЗНЕВЯРАТА
от ВАЛЕНТИН КРАСНОГОРОВ -
ЕДНООКИЯТ ЦАР
от МАРК КРЕУЕТ -
КРИВОРАЗБРАНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ
от ДОБРИ ВОЙНИКОВ
СВОБОДА В АРДЕНСКАТА ГОРА
- Details
- Category: Актуални новини
Световноизвестният режисьор ГАБОР ТОМПА пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за първата си постановка в България и работата с актьорите на Варненския драматичен театър над „Както ви харесва“ от Уилям Шекспир; Арденската гора като протест срещу несправедливото обществено устройство и утопия за бягство от рутината със съвременни препратки; играта на идентичности и възможните трагични последствия; отвореният финал на Умберто Еко, свободата в интерпретациите и зло/употребата с текста; многоликите образи на любовта и Шекспировите шутове, посветени в тайнството на сътворението и истината за празния божи трон; Съюзът на театрите в Европа в контекста на съвременното изкуство...
Предпремиера на 16 октомври, премиера на 17 октомври 2024, 19.00, Основна сцена, Драматичен театър "Стоян Бъчваров" Варна
Спектакълът "ВЕЧЕРЯ ЗА ГЛУПАЦИ" се отменя
- Details
- Category: Актуални новини
Спектакълът "ВЕЧЕРЯ ЗА ГЛУПАЦИ", обявен за днес, 19.09.24, 19:00, Основна сцена, се отменя, поради заболяване на актьор.
Ще обявим нова дата за спектакъла утре, 20.09.24, запазете своите билети.
Имате възможност също да презаверите билетите си за друг спектакъл от афиша на ДТ "Стоян Бъчваров" - Варна или да върнете билетите си на касата или сайта, от които са закупени, според съответните условия за връщане.
Срок за връщане на билети до 07.10.24 вкл..
Поднасяме своите извинения за причиненото неудобство и благодарим за разбирането!
ШЕКСПИР, КАКТО ВИ/НИ ХАРЕСВА
- Details
- Category: Актуални новини
Актьорите на Варненския драматичен театър „Стоян Бъчваров“ имат честта да работят над „Както ви харесва“ от Уилям Шекспир със световноизвестния румънски режисьор Габор Томпа, автор на над 100 театрални постановки на 4 континента, президент (от 2018) на Съюза на театрите в Европа (UTE) и артистичен директор на неговия фестивал Interferences, също директор на Унгарския държавен театър в Клуж-Напока, основател на Театралния факултет в града и ръководител на катедрата по режисура, преподавател по режисура в Театралната академия в румънския град Търгу-Муреш и Калифорнийския университет в Сан Диего.
Съюзът на театрите в Европа (UTE), основан през 1990 г. от френския министър на културата Жак Ланг и известния режисьор Джорджо Стрелер, развива международното партньорство и интелектуалния обмен в търсене на съвременна театрална естетика. В UTE членуват над 40 театри от Европа, сред тях единствена от България е Театрална работилница „Сфумато“.
ПО-БЛИЗО ДО ХРИСТОС
- Details
- Category: Актуални новини
Режисьорът СТАЙКО МУРДЖЕВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за постановката си във Варненския драматичен театър „Последното изкушение на Христос“ от Никос Казандзакис; за новите смисли в библейската история и смелостта да разтълкуваш нонсенса за човека като свръх и човек; за Бог, който е вертикален, но и хоризонтален: „Бездна е човекът, но бездна е и Бог“ по Ницше; за сакралната геометрия на кръста и линеарното време на човека, като едната греда на кръста; за адаптацията на литературната пищност към театралната образност и режисьорското изкушение да излезеш от зоната си на комфорт; за саможертвата и помитащите канони; за Дева Мария от смирението през състраданието до стоицизма; за Дивия гълъб и чудото, което трябва да осъзнаем...
Публикация в септемврийския брой 2024 на списание "Култура"
С„Последното изкушение“ Никос Казандзакис прави по-различен от библейския, донякъде превратен, прочит на християнството, една от най-големите философски доктрини в историята на човечеството. Вярата изглежда има нужда от съмнение...
Не мисля, че Никос Казандзакис тълкува превратно Евангелието и въобще библейската история за житието на Исус Христос. По-скоро той обогатява историята, доизбистря смислите идобавя, бих казал, принадена стойност. Като последовател и съмишленик на Ницше, той споделя неговата философска идея за Свръхчовека - този нонсенс за човека, т.е. свръх и човек, Бог и човек. Казандзакис се наема да разкаже нонсенса, наречен Богочовек, защото как може да бъдеш едновременно двата полюса - Бог и човек... И няма ли в този Богочовек един огромен конфликт... Напрежението между Бога и човека всъщност е съдържанието, есенцията на този роман.
Сложната романова тематика, която изследва постоянната борба между двете толкова противоречиви същности на човека - плътта и духа, предпоставя много изкушения за режисьора. Кои са Вашите?
Моите изкушения са винаги едни и същи. Тръгвайки към всяко представление, първото ми изкушение е да не остана в зоната си на комфорт. Винаги се стремя да изляза от нея, като балансирам средствата. Винаги започвам от нулата чисто творчески, но в същото време не забравям и багажа, който съм натрупал в годините. Опитвам се да избирам текстове, които не предполагат притопляне на някакви вече готови неща, които да нареждам и преподреждам, за да декорирам някакво представление. Да декорираш дадено представление, вместо да го създаваш, за мен няма смисъл.